יום שני, 20 בפברואר 2017

כבל HDMI - מדריך רכישה

כל אחד מאיתנו מחזיק בביתו מספר כבלים שנועדו להעביר אותות למכשירים מסויימים לשם פעולתם התקינה. אחד מהכבלים השימושיים ביותר הוא כבל ה- HDMI אשר נועד להעביר אותות באיכות גבוהה עבור צרכים אודיו-ויזואליים. כיצד רוכשים כבל HDMI ומהם הסוגים הקיימים? הישארו עימנו.

מהו כבל HDMI ומהם יתרונותיו?

כבל HDMI הינו כבל שלעומת "אחיו הוותיק", כבל ה- VGA, מסוגל להעביר דרכו אותות רבים שכוללים וידאו, אודיו ואפילו אינטרנט. כבל ה- VGA מסוגל להעביר אך ורק אותות וידאו ועל כן השימוש בכבל ה- HDMI היותר מתקדם מבטל את הצורך בשימוש ברמקולים וכבלים נוספים להעברת הסאונד. מעבר לכך, כבל זה מעביר את אותות הווידאו דרכו במהירות גבוהה ובאיכות מדהימה. מספר התמונות שעוברות דרך כבל HDMI איכותי בשנייה אחת הינו 60 כאשר כל אחת מהתמונות הללו כוללות 1920X1080 נקודות של צבע ועד 7.1 ערוצי שמע. איכות ממש כמו באלומות הקולנוע!

סוגי כבלים של HDMI

למרות שהתקן עבור כבל HDMI הינו קבוע, עדיין ניתן למצוא סוגים שונים של כבלים על בסיס זה בהתאם לאיכויות השונות והצרכים המצופים ממנו. ולמשל, מי שמעוניין לצפות בסרטי blu-ray בתלת מימד באיכות גבוהה צריך שיהיה ברשותו כבל שמסוגל לעמוד בהספקים אלו ולנטרל רעשים עד כמה שניתן. עבור צרכים אחרים ניתן לרדת באיכות אך בכל מקרה יש להתחשב במעטפת ובגמישות הכבל על מנת שלא ייחשק ויוכל להחזיק מעמד זמן רב ביותר. כך למשל ניתן למצוא סוגים שונים של כבלי HDMI בהתאם לחלוקה הבאה :
  • גמישות - ישנם כבלים שעטופים בגומי ואחרים בכבלי פלדה גמישים ואיכותיים יותר.
  • מחברים - ממתכת או זהב. חיבורי הזהב מונעים התפתחות רעשים ומנטרלים אותם לשם השגת איכות צפייה גבוהה יותר.
  • מוליכים - אלו הם החומרים שמוליכים את האותות השונים מהמקור למעבד היעד. המוליכים עצמם עשויים מנחושת וככל שהם יכללו פחות חמצן כך הם איכותיים יותר.
  • אינטרנט - כבל HDMI פשוט יכלול את כבלי האינטרנט כחלק ממוליכי הנחושת. כבל איכותי יותר יכלול מוליכי אינטרנט נפרדים ממוליכי אותות הווידאו והסאונד.
  • אורך - ניתן למצוא כבלי HDMI באורכים שונים. ככל שהכבל ארוך יותר כך האותות צוברים יותר רעשים ועל כן יש צורך באיכות גבוהה יותר בהתאם.

ברכישת כבל HDMI חשוב לקבל ייעוץ מקדים לגבי איזה כבל מתאים לכם ביותר בהתאם לצורך הספציפי שהוא אמור לשרת. זכרו לקבל גם אחריות ארוכת טווח על מנת להבטיח את כדאיות הרכישה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה