יום רביעי, 15 במרץ 2017

נורת לד - כל יתרונות הרכישה

הצורך שלנו בתאורה מלאכותית בבית ברור מאליו. אור השמש אינו מספיק לכל שעות היממה ואנו זקוקים להתאמה מלאה לצרכים בתכנון תרחישים שונים שנדרשים כגון תאורה במטבח, בסלון, בחדר השינה ואף לצרכי דקורציה. כיום עומדות לרשותינו מספר אפשרויות בבחירת הנורות שיתאימו לגופי התאורה בבית, וכאן נלמד מדוע כדאי להעדיף דווקא נורת לד על שלל יתרונותיה.

השקעה שמחזירה את עצמה

כאשר מעוניינים לרכוש נורות לבית על סמך עלות הרכישה בלבד, נדמה כי נורות הלד הינן היקרות יותר. אך חשוב להבין כי מדובר בהשקעה חד פעמית שמחזירה את עצמה במהרה, והיא בהחלט כדאית לעומת שאר האפשרויות המוצעות בשוק. נורות הליבון והפלואורסנט לא נועדו להחזיק זמן רב מדי והן מראש הן פועלות על בסיס להט או זריחה של חומרים כימיים, בעוד כל נורת לד פועלת על בסיס לגמרי שונה - דיודה שפולטת קרני אור כאשר עובר בה זרם חשמלי. התוצאה הסופית היא אורך חיים של כ- 50 אלף שעות בקירוב שהן 15 שנים, מה גם שאתם מקבלים אחריות על הנורות ליתר ביטחון. כמו כן, מאחר ולא מדובר פה על מנגנון להט, הרי שנורות הלד מגיעות בהספקים נמוכים ביותר (של אפילו 9 וואט!!!!) ועל כן חוסכות חשמל (בהשוואה, נורת ליבון עשויה לצרוך גם עד 100 וואט). בסופו של דבר, ההשקעה מחזירה את עצמה ואתם תשימו לב לכך בחשבון החשמל.

ללא פליטת חום

כל סוגי הנורות, מלבד נורות הלד, פולטות חום לסביבה. נורת הליבון למשל פועלת על בסיס להט נטו ועל כן פולטת חום מירבי לסביבה, גם נורת הפלואורסנט אינה חפה מכך. נורת לד לעומת זאת, אינה פולטת חום ועל כן ניתן למקם אותה בכל מקום בבית ולא לחוש את החום היוקד שנפלט מנורות אחרות ולהזיע בקיץ. מעבר לתחושה הלא נעימה בעליל, נורות הלד בזכות העבודה שאינן פולטות חום, תורמות משמעותית לחיסכון בהוצאות האנרגיה של המיזוג בבית בימות הקיץ.

אור ממוקד וחזק

יתרון נוסף שכל נורת לד מספקת טמון באור הנפלט ממנה שהינו ממוקד בתחילה ואז מתפזר בצורה הומוגנית ויפה. תכונה זו מאפשרת להשתמש בנורות הלד לצרכי הבלטה של אלמנטים שונים בבית (תמונות, קיר בריקים, קישוטים וכו') ובחללים גדולים יותר, כמו הסלון והמטבח, להשתמש בהן להפצת אור נעים ואחיד, גם בצריכת אנרגיה מינימאלית.

אז בפעם הבאה שתעלו על סולם להחליף את הנורה שהתקלקלה, אתם כבר יודעים באיזה נורה לבחור.

נורת לד - מאירים, חוסכים ונהנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה